Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Η Miss Marple τα έκανε από κούπες



Miss Marple είναι το όνομα της αντλίας μου. Έχει την τσαχπινιά της και ευελπιστώ να συμβάλλει με τις ικανότητές της σε αυτό το ζόρι προσθαφαιρέσεων και μαντεψιάς που εμπεριέχει ο διαβήτης.

Προχτές όμως μου τα έκανε από κούπες και βρέθηκα να κατεβάζω σοκολάτες απανωτές μήπως και συνέλθω. Πριν το μεσημεριανό έβγαλα το γκατζετάκι μου να μετρηθώ και όταν αντίκρυσα το 221 μου ήρθε κόλπος διότι το βρήκα αναίτιο. Ύστερα σκέφτηκα ότι η παλιοπερίοδος ευθύνεται, το ξεπέρασα με έναν στεναγμό, υπολόγισα τους υδατάνθρακες του μεσημεριανού και συμβουλεύτηκα την μαγική Miss Marple για την "συνιστώμενη δόση". Ως προνοητική "χτύπησα" λιγότερο (είχα δουλειά έπειτα, δεν ήθελα να πέσω ξερή στη συνάντηση). Έφαγα άνευ πολλής όρεξης και πήγα στο καλό.

Μία ώρα μόλις μετά το φαγητό άρχισα να αισθάνομαι λιγάκι "αλλόκοσμα". Ξέρετε, αλλού πατούσα αλλού βρισκόμουν και ο αέρας δε μου έφτανε. Κάθισα ευθύς και μετρήθηκα και όταν είδα το 72 κατάλαβα ότι τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά. Η Miss Marple διατηρούσε ακόμα την ψυχραιμία της αλλά κάτω κάτω μου έλεγε "ενεργή ινσουλίνη 3.4" και αυτό με ανησύχησε ιδιαιτέρως.

Μέχρι να περπατήσω εκατό μέτρα και να καθίσω στο παγκάκι, ήδη είχαν ξεκινήσει τα συμπτώματα της υπογλυκαιμίας. Έβγαλα από την τσάντα του σπορτ-μπίλυ που περιέχει μικρογραφία περιπτέρου, τη σοκολάτα και άρχισα να τρώω. Γαμ&*%&#$ριζα διότι δεν μπορούσα να την απολαύσω, συνεχίζοντας να αισθάνομαι το τρέμουλο και την ανασφάλειά μου να γιγαντώνεται.

Λες να πέσω ξερή στο κέντρο της πόλης; Περίμενα λίγο και ξαναμετρήθηκα. 53. Τα πράγματα δεν ήταν καλά. Η Miss Marple άρχισε να φωνάζει "Φάτε 27 γραμμάρια γρήγορους υδατάνθρακες γρήγορα και ξαναμετρηθείτε!". Καθώς η σοκολάτα μου είχε πλέον τελειώσει, πήγα στο περίπτερο και ανεφοδιάστηκα. Τώρα, τι σκεπτόταν ο περιπτεράς που με έβλεπε να μασουλώ ακόμα σοκολάτα και να ζητώ κι άλλη μία, δεν έχω ιδέα. Κάθισα άλλο λίγο, αλλά δεν έβλεπα να συνέρχομαι. Ο μετρητής έδειξε 51. "Υπο!!" Φώναζε η Miss Marple. "Θα σου δώσω κι εσένα μία να σου πω" σκέφτηκα ανήσυχη και λιγάκι αποπροσανατολισμένη.

Παραπλεύρως στέκονταν δύο όργανα της τάξεως. Ο ένας χαριεντιζόταν στο κινητό, ο άλλος σουλατσάριζε πιο πέρα. Τους πλησίασα και σκέφτηκα πως δεν ήταν ώρα για ιδεολογικές αντιφάσεις (είχα στα σοβαρά αρχίσει να φοβάμαι μήπως πάω σα το σκυλί στο αμπέλι) και τους συστήθηκα: "είμαι διαβητική και κάνω ινσουλίνη. Αυτή τη στιγμή παθαίνω υπογλυκαιμία, αν μου συμβεί κάτι, σας παρακαλώ να έχετε το νου σας".

Τα όργανα επέδειξαν απόλυτη αναισθησία για τον κίνδυνο που διέτρεχε ένας πολίτης που οφείλουν να προστατεύουν. Ούτε που γύρισαν να κοιτάξουν πιο πέρα που καθόμουν και όπου κατέβαζα έναν χυμό πορτοκάλι προσπαθώντας να κάνω υπομονή και ψυχραιμία. Ούτε μια στιγμή δεν πλησίασαν, μα ούτε και κοίταζαν.

Μου πήρε περίπου μισή ώρα να συνέλθω, μια μεγάλη σοκολάτα υγείας και έναν ολόκληρο σχεδόν χυμό πορτοκάλι. Έφυγα στην ώρα μου για την δουλειά μου, ιδρωμένη και ταλαιπωρημένη, σιχαμένη από την γαϊδουριά των οργάνων και ολίγον ανασφαλής. Ευτυχώς σύντομα άρχισε να ανεβαίνει το σάκχαρο σταδιακά -100, 120 και ένα 190- αλλά η τρομάρα δεν μου πέρασε.

Δεν κατηγορώ ακριβώς την Miss Marple. Εξάλλου κατά πάσα πιθανότητα ο συνεργάτης της ο μετρητής μας την έκανε τη δουλειά. Πού θα πάει θα τα μάθω τα κόλπα και ελπίζω να αποφεύγω τέτοιες κακοτοπιές.

7 σχόλια:

  1. καλώς σε βρήκα!
    ψάχνοντας πληροφορίες για τον "μήνα του μέλιτος" (που διανύω, άκρως αγχωμένη) έπεσα στο blog σου.
    εντυπωσιακό, γιατί από τα Χριστούγεννα που διαγνώστηκα με διαβήτη τύπου 2, κοιτάζω μονίμως για ελληνικά blogs τα οποία να ασχολούνται με το θέμα, αλλά δεν..
    τα διάφορα fora είναι έως ανύπαρκτα, οπότε καταλαβαίνεις την έκπληξη μου που σε "βρήκα".

    καλά να είσαι και θα τα λέμε, ναι; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άργησα λίγο αλλά το είδα το σχόλιο! Συγνώμη! Έχω πάρει πολλή δύναμη από τα μπλογκς των ξένων και ελάχιστων Ελλήνων διαβητικών! Να'μαστε καλά να επικοινωνούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σου Διαβάτισσα!
    Με χαρά μου διαβάζω το blog σου και νιώθω μεγάλη συγκίνηση που "υπάρχουν κ άλλοι να περνάνε τα ίδια", χωρίς βέβαια ποτέ να το εύχομαι για κανέναν! Είναι παρήγορο ψυχικό αποκούμπι να ξέρεις ότι δεν είσαι μόνη γιατί όσα και να σε συμβουλεύουν οι γιατροί που ξέρουν τα πολλά και ο νους τους κατεβάζει, η μοναξιά που νιώθεις στις ώρες ενδοσκόπησης και περισυλογής είναι απερίγραπτη.

    Θαυμάζω το πείσμα σου και την περηφάνια σου και τη δύναμη που έχεις δείξει σε όλο αυτό το ταξίδι!
    Εγώ έχω ζάχαρο Τύπου 1 ή Α (xaxax)από 10 ετών (1995) και μόλις πέρυσι δοκίμασα να βάλω επιτέλους την αντλία! Θυμάμαι όταν ήμουν μικρή κ μου το είχε προτείνει ένας από τους μυριάδες γιατρούς που έχω πάει, η αντλία ήταν σαν τούβλο!! Έτσι λοιπόν πριν ένα χρόνο με "έπεισαν" (χωρίς να το παίζω ότι τους έκανα χάρη!)και την έβαλα! Δεν τα πάω καλά δυστυχώς..ακόμα η γλυκοζ/νη είναι 8 και οι υπογλ΄μίες πολλές και τα 300 πολλά, α΄λλά κάνω υπομονή και γράφω-γράφω-γράφω!
    Για να μη μακρυγορώ, η ερώτησή μου είναι πώς σου έβγαλε μήνυμα πόσους υδ/κες πρέπει να φας η Miss Marple? Η δική μου δεν έχει απ' όσο ξέρω βέβαια τέτοια πατέντα! Ρωτάω μήπως έχεις κάποια καλύτερη μάρκα ή ωέο μοντέλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σου Διαβάτισσα!
    Με χαρά μου διαβάζω το blog σου και νιώθω μεγάλη συγκίνηση που "υπάρχουν κ άλλοι να περνάνε τα ίδια", χωρίς βέβαια ποτέ να το εύχομαι για κανέναν! Είναι παρήγορο ψυχικό αποκούμπι να ξέρεις ότι δεν είσαι μόνη γιατί όσα και να σε συμβουλεύουν οι γιατροί που ξέρουν τα πολλά και ο νους τους κατεβάζει, η μοναξιά που νιώθεις στις ώρες ενδοσκόπησης και περισυλογής είναι απερίγραπτη.

    Θαυμάζω το πείσμα σου και την περηφάνια σου και τη δύναμη που έχεις δείξει σε όλο αυτό το ταξίδι!
    Εγώ έχω ζάχαρο Τύπου 1 ή Α (xaxax)από 10 ετών (1995) και μόλις πέρυσι δοκίμασα να βάλω επιτέλους την αντλία! Θυμάμαι όταν ήμουν μικρή κ μου το είχε προτείνει ένας από τους μυριάδες γιατρούς που έχω πάει, η αντλία ήταν σαν τούβλο!! Έτσι λοιπόν πριν ένα χρόνο με "έπεισαν" (χωρίς να το παίζω ότι τους έκανα χάρη!)και την έβαλα! Δεν τα πάω καλά δυστυχώς..ακόμα η γλυκοζ/νη είναι 8 και οι υπογλ΄μίες πολλές και τα 300 πολλά, α΄λλά κάνω υπομονή και γράφω-γράφω-γράφω!
    Για να μη μακρυγορώ, η ερώτησή μου είναι πώς σου έβγαλε μήνυμα πόσους υδ/κες πρέπει να φας η Miss Marple? Η δική μου δεν έχει απ' όσο ξέρω βέβαια τέτοια πατέντα! Ρωτάω μήπως έχεις κάποια καλύτερη μάρκα ή ωέο μοντέλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σου gounapi και καλωσόρισες!
    Η αντλία που έχω είναι της Roche -με μετρητή που επικοινωνεί με την αντλία με bluetooth. Έτσι, όταν κάνω μέτρηση γλυκόζης, καταχωρώ και πόσους υδατάνθρακες σκοπεύω να φάω και αντίστοιχα με τις ρυθμίσεις-προεπιλογές που έχω δώσει στη συσκευή (πχ αναλογία ινσουλίνης/ υδατανθράκων και σχετικές ρυθμίσεις για τυχόν διορθώσεις), μου προτείνει απευθείας πόσες μονάδες να κάνω. Να σου πω την αλήθεια, δεν το πολυχρησιμοποιώ, και κάνω τον υπολογισμό η ίδια. Όμως αυτό που πρέπει να παραδεχτώ ότι μου λύνει τα χέρια -στην κυριολεξία- είναι το bluetooth, αφού δε χρειάζεται να βγάλω την αντλία και να δώσω εντολή για μονάδες. Όμως, από την άλλη, είμαι αρκετά δυσαρεστημένη με τον μετρητή. Πριν χρησιμοποιούσα το Contour της Bayer και το θεωρώ πολύ πιο έγκυρο σε σχέση με αυτό της Roche -που όμως πάει πακέτο με την αντλία και άρα αναγκαστικά χρησιμοποιώ- που έχει εμφανίσει ακόμα και 60 μονάδες (!!!) απόκλιση.
    Εσύ υποθέτω ότι χρησιμοποιείς την αντλία της Medtronic ε; Από όσο γνωρίζω μόνο αυτές οι δύο κυκλοφορούν στην Ελλάδα.
    Της medtronic έχει το πλεονέκτημα ότι συνδέεται με συνεχή καταγραφέα γλυκόζης (CGM), πράγμα που δεν ισχύει για την αντλία της Roche -κατά κόσμον Miss Marple!
    Συγνώμη για την πολυλογία, αλλά είναι στ'αλήθεια πολύ ευχάριστο και ξαλαφρωτικό να μιλάς με ανθρώπους που σε καταλαβαίνουν!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα Διαβατισσα!
    Αρχικά να σου πω ότι τέτοιου περιεχομένου πολυλογιες καλο μας κάνουν κ τις έχουμε ανάγκη! Εγω λοιπόν χρησιμοποιώ όντως της Medtronic αλλα τον CGM δεν τον καλύπτει το ΙΚΑ, οπότε τον βάζω όποτε είμαι στα πρόθυρα να τραβηξω τα μαλλιά μου απ´το "γιο-γιο" του ζαχαρου μου! Η ιδέα όμως να συνδέεται με Bluetooth είναι πολυ καλη γιατι στη δική μου περίπτωση ή πρέπει να ψαχουλευω το σουτιέν μου κάθε τρεις κ λίγο (πράγμα που στη δουλεια μου το έχουν συνηθίσει κ γελάνε!! Μου λένε "καλιμπραρεσαι;;") αλλα δημοσίως με φέρνει σε δύσκολη θέση κ σκεφτόμουν να πάρω το τηλεχειριστήριο (100€ που εννοείται δεν καλύπτονται!)
    Τον βασικό σου ρυθμό τον βρηκες εύκολα; Έκανες νηστειες; Έχεις δοκιμάσει το ζαχαρο σου με δραστηριότητα πιο έντονη απ´το περπάτημα; Από όταν έβαλες την αντλία σου είδες διάφορα κ στα κιλά σου (απ´ότι είπες δεν είχες ανάγκη βέβαια!)...όπως καταλαβαίνεις είναι φανερό ότι εγω δυσκολεύομαι στα παραπάνω!
    Καληνύχτα! :-D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τον βασικό ρυθμό τον βρήκα ψάχνοντας -δεν έκανα νηστεία, γιατί στην πραγματικότητα έμεινα έγκυος πολύ σύντομα αφότου είχα βάλει την αντλία. Έτσι και με το βάρος δεν ξέρω σίγουρα πώς επηρεάζεται στην περίπτωσή μου από την αντλία, γιατί έτσι κι αλλιώς πήρα κιλά λόγω εγκυμοσύνης! Όμως σίγουρα, αφού έχω μεγαλύτερη ευελιξία στο φαγητό, τρώω περισσότερο από πριν, όπου ζούσα ασκητικά και υπερ-προσεκτικά.
    Εκτός από περπάτημα, έκανα γιόγκα, αρκετά δυναμική και για αρκετή ώρα. Φρόντιζα να έχω μαζί μου χυμό και σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια της άσκησης ένιωθα περίεργα, έπινα λίγο-λίγο. Πάντως, τώρα, με 40 λεπτά περπάτημα, ακόμα και χωρίς ενεργή ινσουλίνη, μπορεί το ζάχαρο να πέσει ακόμα και 80 μονάδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή